niedziela, 27 marca 2011

Trudno nie wierzyć w nic. Między wiarą a niewiarą.

Cezary Sękalski – doktor teologii duchowości, jest autorem licznych artykułów i wywiadów-rzek dotyczących ludzkich doświadczeń w spotkaniu z sacrum. Tym razem oddaje do rąk czytelników kolejny wspaniały zbiór, który zasługuje na szczególną uwagę. „Trudno nie wierzyć w nic. Między wiarą a niewiarą” to zapis rozmów z Adamem Nowakiem, liderem zespołu „Raz, Dwa, Trzy”. Książka została wzbogacona ilustracjami oraz tekstami piosenek grupy z albumu „Cztery”, „Niecud”, „Trudno nie wierzyć w nic” i najnowszego „Skądokąd”.
Adam Nowak – dojrzały, świadomy i niezależny muzyk, opowiada o swojej twórczości oraz stosunku do wiary i religii. Wspomina czas w którym odszedł od wiary. Jak sam przyznaje było wiele czynników, które doprowadziły go do stanu destrukcji. Chociaż okres młodzieńczego hedonizmu ma już dawno za sobą, to chętnie zdradza szczegóły z tego czasu. Dzięki lekturze poznamy przyczyny utraty wiary oraz dowiemy się kto miał wpływ na jego duchową przemianę. Adam chętnie odpowiada na pytania na temat małżeństwa i rodziny. Wraca wspomnieniami do czasów narzeczeństwa oraz wyjaśnia jakie miejsce w jego życiu zajmuje Bóg i modlitwa. W książce wiele miejsca poświęca interpretacji tekstów piosenek. Zostawia jednak wolną przestrzeń dla osób, które mają ochotę zgłębić jego teksty. Lider zespołu wyjaśnia w jaki sposób powstają piosenki oraz kim jest współczesny artysta i na jakie niebezpieczeństwa jest narażony.
Książka odkrywa zakamarki niezależnej i zbuntowanej duszy. Jest wyrazem refleksji nad życiem, a zarazem przestrogą. „Trudno nie wierzyć w nic” jest zapisem subiektywnych przeżyć, jednak w książce można znaleźć cenne rady i wskazówki dla samego siebie.
Autor: Karolina Kowalczyk

Trudno nie wierzyć w nic
Zapyta Bóg
w swym niebie
co dałem mu
od siebie
wierzyłem i
kochałem
i byłem tym kim chciał bym był
i żyłem jak chciał bym żył
i byłem kim miałem być

odpowiem mu
od siebie
że spłacę dług
tym lepiej
tym bardziej bo
wiedziałem
co znaczy że nadziei brakowało mi
i kilku chwil
kilku dobrych chwil
może powie
to niepotrzebne słowa

trudno nie wierzyć w nic / x 4

zapyta Bóg
w swym niebie
jak spłacę dług
ja nie wiem
wierzyłem i
kochałem
i byłem tym kim chciał bym był

trudno nie wierzyć w nic / x 2

5 komentarzy:

  1. To jedna z tych książek, które znać nie tyle wypada co trzeba, bo i tematyka jest bliska normalnemu człowiekowi, co i przedmiot wywiadu czyli Adam Nowak (oklaski!) jest postacią ponad przeciętną i interesującą. Nie dość że chłop pisze, komponuje i śpiewa to potrafi o tym rozmawiać. Ewenement na skalę polską ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadza się. Szkoda tylko, że nie jest tak doceniany jak na to zasługuje :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy normalny go poważa, a reszta? Niech giną frajerzy ;P
    A jak Ci się ją czytało? Pan Cezary dał radę w zadawaniu pytań czy popadł martyrologię? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pan Cezary nie tylko dał radę, co poprowadził rozmowę w bardzo dobrym kierunku. Czytając książkę można wyczuć więź zrozumienia pomiędzy nim a Adamem. Myślę, że pewnie dlatego nie zawahał się użyć trudniejszych pytań. Z kolei Adam ma wielki dystans do siebie, dlatego rozmowa staje się jeszcze bardziej atrakcyjna.

    OdpowiedzUsuń
  5. O rany, nie kuś, bo będę musiała zdobyć tę książkę i dodać do wielkiej kopy pozycji domagających się natychmiastowego przeczytania :(
    Swoją drogą, szkoda że tak mało w Polsce wydaje się takich pozycji. W końcu Polacy nie gęsi, swoich artystów mają.

    OdpowiedzUsuń